Gå till innehåll
torsdag 19 september 2024

Rekommendera Poster

Hej,

 

Länspumpen i vårt motorrumfungerar inte. Vad ska man tänka på när man köper en ny länspump, sitter en mindre biltema pump där idag. 
 

Båten i fråga är en 29fotare.

 

Tack för svar ☀️

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan skrev Seafromabove:

Hej,

 

Länspumpen i vårt motorrumfungerar inte. Vad ska man tänka på när man köper en ny länspump, sitter en mindre biltema pump där idag. 
 

Båten i fråga är en 29fotare.

 

Tack för svar ☀️

Jag har goda erfarenheter av Rule-länspumpar. Haft dom i bägge mina båtar (den ena i trä) dom senaste 30-40 åren. Pumpen i träbåten byttes efter 20 år i förebyggande syfte. Inga problem fanns men kändes ändå bra att byta.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag använder numera alltid membranpumpar som länspumpar.

Dessa suger bättre, du kan placera pumpen högt upp i motorrummet, eller i annat utrymme och sedan bara låta en slang med en sil på gå ned till skrovets lägsta punkt. Biltema har många bra grejer, men deras länspumpar hade jag inte köpt, eller... jag köpte en som jag reklamerade Länspumpar är en säkerhetsgrej som skall hålla hög kvalitét och funka i alla lägen. Men klart, det finns några olika modeller hos Bitema, någon kanske har bättre konstruktion än den jag köpte... vem vet? 

Och förlita dig inte enbart på en elektrisk pump, komplettera med en manuell också!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...