Gå till innehåll
söndag 08 september 2024

Rekommendera Poster

Hej! Har en Rocamotor mitt över rutan som ni ser på bild men inga armar så

måste köpa nya. Ser att fästet är för parallellarmar som kostar en del, kan jag köpa en enkelarm tex Biltemas https://www.biltema.se/bat/elutrustning/vindrutetorkare/torkararm-rostfri-11-2000060214 istället för dubbelarm? Om den passar den större vridstaven som går ut borde väl det funka eller tänker jag fel? 
 

/Gustav

IMG_9826.jpeg

IMG_9827.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Parallellarm är överlägsen, om det nu suttit en sådan från början finns det ju en anledning till varför det gjort så. stor ruta? stort svep?

Biltemas torkarmotor är bra, men armarna, nej... köp Rocas dyra parallellarmar, gråt en skvätt vid inköpet och var sedan nöjd varje gång det regnar! 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan skrev Georg_Ohm:

Parallellarm är överlägsen, om det nu suttit en sådan från början finns det ju en anledning till varför det gjort så. stor ruta? stort svep?

Biltemas torkarmotor är bra, men armarna, nej... köp Rocas dyra parallellarmar, gråt en skvätt vid inköpet och var sedan nöjd varje gång det regnar! 

Okej tack! Det är en ganska liten ruta, Bella 571, därför jag tänkte att det va onödigt med parallellarm och tänkte ändå sälja båten snart. Därför tänkte jag komma undan billigt! 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan skrev Gustav86:

Okej tack! Det är en ganska liten ruta, Bella 571, därför jag tänkte att det va onödigt med parallellarm och tänkte ändå sälja båten snart. Därför tänkte jag komma undan billigt! 

Då kommer ju frågan i en annan dager. men man får ju en annan typ av svepyta med parallellarm, mer yta än svepvinkel med enkelarm. Men om du skall sälja så sätter du ju inte på Bosch torkarblad heller, då det är bäst och kanske dyrast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...