Gå till innehåll
lördag 05 oktober 2024
henriknil

Suzuki dt85 årsmodell 87

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej, vi har en suzuki dt85 årsmodell 87. Den är väldigt svårstartad när den har stått i några dagar men när man fått igång den så startar den hur lätt som helst resten av dagen. Den går jättebra både på tomgång och upp i varv när vi fått igång den. Kompressionsprov är taget och det var bra på alla 3 cylindrar. Nya tändstift kan hjälpa lite men  problemet kvarstår.

Blåsan blir hård vid pumpning.

Nån som vet mer än mig om vad som detta kan bero på?

 

Redigerad av henriknil

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skit i förgasaren gällande de delar som har med choke att göra.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

@henriknil fick du någon ordning på din trögstartade DT?

 

Undrar eftersom jag upplever samma på min DT55 från 91. Tjurig att kallstarta, men sen går den kanon. Nya stift och ny bränslepump hjälpte marginellt. Med en puff startgas så går den igång snällt. Choken klickar till och länkaget rör på sig när man trycker in startvredet, men jag har inte djupdykt i dess funktion. 

 

Har kört väldigt lite den här säsongen, så det är inte alldeles fräsch bensin i tanken, men kör på alkylat som väl ska vara lagringsbeständig. 

 

Hoppas att den går igång utan dramatik i helgen då det är planerat för upptagning 🙂

 

/J

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

choken är kanske bara aktiverad så länge man trycker in startnyckeln . det är nog känt, men utifallatt     B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...