Natrixx 6 Postad 22 Juli , 2024 Hej! Drevet på min gamla Volvo Penta började nyss krångla. Symptomen är följande: Då jag lagt i växeln och kör framåt snurrar propellern bara på låga varv. Då jag lägger i mera gas går motorn upp i varv men "varven når inte" propellern, den fortsätter bara på låga varv. Då jag lägger i backen händer det ingenting - backen går alltså inte i. En gammal kopia av manualen hittas här: https://drive.google.com/file/d/1If6WNlcwlNa1WD2ogJ9I94muvgsWjpZB Det är alltså drev 100, sid 42, bild 58, det här gäller. Jag är tacksam för alla förslag och synpunkter på vad jag kunde göra! --m Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neptun 15 Postad 22 Juli , 2024 Kolla så att inte propellernavet inte släppt i vulkningen. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 22 Juli , 2024 Hej. Kolla att det är OK med reglagekabeln. Även att drivpinnen är hel. Ingemar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 23 Juli , 2024 15 timmar sedan skrev neptun: Kolla så att inte propellernavet inte släppt i vulkningen. Gäller mej veterligen bara propellrar med avgasutsläpp i centrum, vilket denna propeller inte har, Så inte aktuellt i detta fall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sanktanna 257 Postad 23 Juli , 2024 4 timmar sedan skrev guestsson: Gäller mej veterligen bara propellrar med avgasutsläpp i centrum, vilket denna propeller inte har, Så inte aktuellt i detta fall. Då vet du fel. Ingemar 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ginger 41 Postad 23 Juli , 2024 Låter ju onekligen som att propellern slirar. Det är ju enkelt att kolla också, som första punkt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser