AnnikaSnaell 0 Postad 22 Juli Min motor har gått fint men på sistone har den tappat kraft på höga varv. Bytte också bränslefilter (där det läckte lite bensin, så det var nog felet) och har gjort rent förgasarna i ultraljudstvättat. Jag passade på att göra ren motorn med avfettning. Sprutade inte på, utan blötte trasor. När jag skulle starta motorn var den sedan helt död. Jag trodde först det var batteriet. Jag laddade det, men det var det inger fel på. Sedan såg jag att en kabel hade släppt så jag satte ihop den igen. Kabeln går från två "boxar" på baksidan av motorn sedan ner till tilten,som inte heller fungerar. Satte ihop kablarna men det funkar inte ändå. Inte ett klick ens när jag försöker starta. Ekolodet funkar dock. Till saken hör att jag inte kan något om el i båten jag vill bara köra båt min sista semestervecka. Verkstaden i stan har tre veckors kö. Bör jag köpa nya kabelskor och sätta på där det hade släppt? Någon som har en teori var felet sitter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 597 Postad 22 Juli Utan motortyp/modell, foton o.s.v. samt lite mer historik är det omöjligt att svara på ett bra sätt. Ser också att du lade en kommentar i en 13 år gammal tråd för tre veckor sedan att du hade "samma problem", dvs ingen gnista, men att du ovan skriver att den gått fint på sistone. Har motorn alltså gått sedan dess, och vad var det för problem du hade då ? 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser