Mundicott 3 Postad 21 Juli , 2024 Hej, Har just sålt min gamla trotjänare Yamarin 5910cc med tvåtaktare från 2001. Tänker att jag ska köpa en ny båt. Vi har båten vid vårt sommarställe på Ljusterö så vi tänker att primärt behov är dagsutflykter för upp till två familjer. Tanken faller på en lagom snabb och stabil bow rider som hustrun och sonen också vågar köra. Har tittat på Falcon BR7, Yamarin Cross 62/64 BR, Cremo 65 cc, och även Buster XXL och även silverbåtarna. Är det nån som har input blir jag mycket tacksam, börjar bli snurrig nu. Med vänlig hälsning, Emil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 21 Juli , 2024 2 timmar sedan skrev Mundicott: Hej, Har just sålt min gamla trotjänare Yamarin 5910cc med tvåtaktare från 2001. Tänker att jag ska köpa en ny båt. Vi har båten vid vårt sommarställe på Ljusterö så vi tänker att primärt behov är dagsutflykter för upp till två familjer. Tanken faller på en lagom snabb och stabil bow rider som hustrun och sonen också vågar köra. Har tittat på Falcon BR7, Yamarin Cross 62/64 BR, Cremo 65 cc, och även Buster XXL och även silverbåtarna. Är det nån som har input blir jag mycket tacksam, börjar bli snurrig nu. Med vänlig hälsning, Emil Storleksmässigt är du nog på rätt spår. Men två familjer kan ju vara allt från 6-10 pers. Vissa modeller har plast på insidan vilket för de mer ombonande. Kanske mer rätt för sol och bad. Har själv en Silver Hawk BR som är grym till 1 familj. Men om det är 8-10 pers du skall ha i båten är det nog nästa steg upp i storlek som gäller. Dvs 7-8 meter samt 250-300 hk. Dvs stor skillnad i pris beroende på hur många som faktiskt kommer åka med båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mundicott 3 Postad 21 Juli , 2024 45 minuter sedan skrev johan_sjobjorn: Storleksmässigt är du nog på rätt spår. Men två familjer kan ju vara allt från 6-10 pers. Vissa modeller har plast på insidan vilket för de mer ombonande. Kanske mer rätt för sol och bad. Har själv en Silver Hawk BR som är grym till 1 familj. Men om det är 8-10 pers du skall ha i båten är det nog nästa steg upp i storlek som gäller. Dvs 7-8 meter samt 250-300 hk. Dvs stor skillnad i pris beroende på hur många som faktiskt kommer åka med båten Ja, grannen har silver hawk och den verkar trevlig. De var väl först med konceptet aluskrov och plastinnerline? Jag har inte låst mig vid aluskrov men tittar nu främst på YamCross 62/64 br eller en Falcon BR7. Hade gärna köpt större men ekonomin sätter stopp. Vi kommer oftast vara 1-4 personer och mest göra kortare turer. Falcon kanske lite sportigare, särskilt med Mercury 175 på akterspegeln. Yamarinen kanske lite mer stabil? Eftersom jag nu är 50 bast kanske den senare passar bäst. Känns lite som det blivit skärgårdens Volvo nu, på gott och ont? Nån som har erfarenhet av dessa modeller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser