Gå till innehåll
söndag 08 september 2024
ChristerN

20 år som reggad!

Rekommendera Poster

Idag är det 20 år sedan jag reggade mig som medlem här på Maringuiden. Har för mig att jag satt och hade lite att göra på jobbet när jag reggade mig. Var med ett tag innan dess och skrev som gäst, vilket gick på den tiden. Vet inte om man ska fira eller fundera på om man är riktigt klok.

Jag bestämmer mig för att fira. Det är roligast så.

Hoppas vi alla får en bra fortsättning på båt-sommaren!

  • Gilla 15
  • Tack 6

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

9 år för mig.

Så jag får vänta lite till på att fira.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Jag passerade tio år i höstas utan att tänka på det. Det var under sommaren 2013 som jag började segla och använda båt i vuxen ålder (uppväxt med båtar men sen var det ett glapp på runt femton år). Och med båtliv kom också behovet av att ställa frågor och diskutera. Reggade mig först på ett konkurrerande forum, men där var det nästan dött så jag letade mig vidare hit.

 

 

Redigerad av raol
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev ChristerN:

Idag är det 20 år sedan jag reggade mig som medlem här på Maringuiden. Har för mig att jag satt och hade lite att göra på jobbet när jag reggade mig. Var med ett tag innan dess och skrev som gäst, vilket gick på den tiden. Vet inte om man ska fira eller fundera på om man är riktigt klok.

Jag bestämmer mig för att fira. Det är roligast så.

Hoppas vi alla får en bra fortsättning på båt-sommaren!

Grattis eller beklagar sorgen, välj själv!

Men jag med gillar att fira hellre än att sörja så jag deltar i dit firande om man är bjuden😁

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Faan blev nyfiken på mig själv, ser att jag också hängt här i 20 år. Helt sanslöst.

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

15 år den 25 juni i år.

Även jag hängde på ett annat forum som inte hade så många inlägg och dom som ändå fanns var inte alltid så trevliga. 14562 inlägg med detta… undrar hur mycket sammatagen tid det är..

Man kanske skulle gjort någonting annat med sin utmätta tid, än att förklara varför skiten fastnar i jokerventilen, varför inte strömmen kommer fram till startmotorn, eller att rekommendera så många m2 solcellpanel som möjligt som man får plats med.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

för mig blev det 19 år, men inte så många inlägg dock 

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja tänk vad mycket tid era tips har sparat in åt andra men det är ju också ett fint sätt att sprida kunskap på tycker jag.

  • Gilla 3

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag blev också nyfiken på mig själv. Trodde, i min enfald, att jag varit med kanske 10 år, men det visade sig vara 16,5 år. Det är mycket jag lärt mig under de åren, så det är bara att buga och tacka alla som delar med sig av sina kunskaper.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

20 år passerades tydligen 2:a februari. 
Man kanske borde skaffa sig ett liv..?

😅

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 timmar sedan skrev Peter_K:

20 år passerades tydligen 2:a februari. 
Man kanske borde skaffa sig ett liv..?

😅

Jo, jag vet att du tidigare noterade din dag för registrering och att du var före mig.

Men finns det någon som fortfarande är aktiv som reggades före dig?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
19 timmar sedan skrev Makro:

Ja tänk vad mycket tid era tips har sparat in åt andra men det är ju också ett fint sätt att sprida kunskap på tycker jag.

Ja, jag hade ju en himla bra hjälp när min oljekylare pissade olja ut i kölskrapen. Och det har väl varit andra fel ombord jag inte förstått riktigt och fått hjälp med. Så det känns ju stundtals att man betalar tillbaka genom att försöka att svara på andra frågor. Det som är enkelt och självklart för oss, är svårt och komplicerat för dem som aldrig tidigare ställts inför sådana problem.

  • Gilla 4

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev Georg_Ohm:

Ja, jag hade ju en himla bra hjälp när min oljekylare pissade olja ut i kölskrapen. Och det har väl varit andra fel ombord jag inte förstått riktigt och fått hjälp med. Så det känns ju stundtals att man betalar tillbaka genom att försöka att svara på andra frågor. Det som är enkelt och självklart för oss, är svårt och komplicerat för dem som aldrig tidigare ställts inför sådana problem.

Håller helt med!

Har fått många ovärdeliga tips och råd här så det känns rätt att betala tillbaka lite genom att dela med sig av mina egna erfarenheter.

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oh... hur länge har MG funnits? Ta bort 2 år så blir det min tid. Fast jag hade annat alias på den tiden än den Ruskig Prick jag är. 😉

Du har rätt Peter_k, man borde sakaffa sig ett liv..alldeles för mycket tid nedlagt här.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2024-07-18 vid 09:55 skrev ChristerN:

Idag är det 20 år sedan jag reggade mig som medlem här på Maringuiden. Har för mig att jag satt och hade lite att göra på jobbet när jag reggade mig. Var med ett tag innan dess och skrev som gäst, vilket gick på den tiden. Vet inte om man ska fira eller fundera på om man är riktigt klok.

Jag bestämmer mig för att fira. Det är roligast så.

Hoppas vi alla får en bra fortsättning på båt-sommaren!

Hhhhmmm.... Snart 18 år för mig 😁

 

Gick med

24 Augusti , 2006

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Snart 19 år här.
Satt i Shenzhen, Kina när jag registrerade mig.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

20 år 9:e augusti såg jag. man har haft hjälp av detta forum ett par gånger och förhoppningsvis bidragit med något vid tillfälle :)

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...