micke450 1 Postad 17 Juli Halloj alla ! Prövar å se om jag kan få ordning på denna motor suzuki 30hk 1992 det är kylningen som är problemet det är så att skvaller strålen kan komma å gå men med dåligt tryck det kan vara en liten halvdan stråle just när du startar som sedan avtar till dropp och till sedan helt försvinna efter att stängt av motorn och starta den igen samma visa å det kommer då ånga med avgaserna motorn blir extremt varm kan inte ta på motorn impellern är hel och allt där nere är shysst har en axakt likadan (fungerande motor) tog växelhuset å pröva men samma symtomer! Har spolat å prövat å hällt vatten från termostathuset å det rinner fint igenom har prövat å startat utan termostat å lock kommer vatten då kan det vara så att topp packningen är dålig?? Eller några kanaler i toppen? Den har gått i saltvatten? Tacksam för svar/mvh micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke450 1 Postad 17 Juli Halloj nu tror jag att jag hittat felet rev isär toppen å kika å varför jag inte gjort det tidigare dels så har jag inte trott att felet legat där och för de andra 3 packningar kring 2000 spänn men ja panta lite burkar å fick ihop till packningarna😄 men de låg nånting som hård plast i en kanal kolla bilderna tror detta är kyl problemet eller vad tror ni??? Hir det har hamnat där vet de fan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
micke450 1 Postad 18 Juli Kan det vara gamla impeller bitar som smält ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser