Gå till innehåll
söndag 18 augusti 2024
RillE

Skillnad på tändhattar??

Rekommendera Poster

Hej. 
Är det någon skillnad på tändhattar och tändhattar? Jag menar kan jag ta en tändhatt från en bil och sätta på en liten 2tackts båtmotor utan att något annat tar stryk i båtmotorn? 
 

Med vänlig hälsning, RillE

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 timmar sedan skrev RillE:

Hej. 
Är det någon skillnad på tändhattar och tändhattar? Jag menar kan jag ta en tändhatt från en bil och sätta på en liten 2tackts båtmotor utan att något annat tar stryk i båtmotorn? 
 

Med vänlig hälsning, RillE

Det borde väl inte vara något problem, dock brukar väl marina tändhattar ha gummitätning både mot kabeln och tändstiftet med tanke på den fuktiga miljön.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 timmar sedan skrev RillE:

Hej. 
Är det någon skillnad på tändhattar och tändhattar? Jag menar kan jag ta en tändhatt från en bil och sätta på en liten 2tackts båtmotor utan att något annat tar stryk i båtmotorn? 
 

Med vänlig hälsning, RillE

Ja det år skillnad på tändhattar,det skadar inget i motorn men vissa hattar har ett inbyggt motstånd,fel hatt kan störa ut plotter / ekolod.Vissa hattar har ett inbyggt motstånd just för att inte störa ut annan utrustning.Ronnie

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
25 minuter sedan skrev Ronnienr10:

Ja det år skillnad på tändhattar,det skadar inget i motorn men vissa hattar har ett inbyggt motstånd,fel hatt kan störa ut plotter / ekolod.Vissa hattar har ett inbyggt motstånd just för att inte störa ut annan utrustning.Ronnie

Avstörda tändhattar fanns även i bilsammanhang med tanke på bilradion.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanon, då kör jag på de hattarna jag hade hemma,då jag inte har någon elektronisk utrustning på lillbåten😃

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...