RillE 3 Postad 14 Juli , 2024 Hej. Är det någon skillnad på tändhattar och tändhattar? Jag menar kan jag ta en tändhatt från en bil och sätta på en liten 2tackts båtmotor utan att något annat tar stryk i båtmotorn? Med vänlig hälsning, RillE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 980 Postad 14 Juli , 2024 5 timmar sedan skrev RillE: Hej. Är det någon skillnad på tändhattar och tändhattar? Jag menar kan jag ta en tändhatt från en bil och sätta på en liten 2tackts båtmotor utan att något annat tar stryk i båtmotorn? Med vänlig hälsning, RillE Det borde väl inte vara något problem, dock brukar väl marina tändhattar ha gummitätning både mot kabeln och tändstiftet med tanke på den fuktiga miljön. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnienr10 107 Postad 14 Juli , 2024 6 timmar sedan skrev RillE: Hej. Är det någon skillnad på tändhattar och tändhattar? Jag menar kan jag ta en tändhatt från en bil och sätta på en liten 2tackts båtmotor utan att något annat tar stryk i båtmotorn? Med vänlig hälsning, RillE Ja det år skillnad på tändhattar,det skadar inget i motorn men vissa hattar har ett inbyggt motstånd,fel hatt kan störa ut plotter / ekolod.Vissa hattar har ett inbyggt motstånd just för att inte störa ut annan utrustning.Ronnie 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 980 Postad 14 Juli , 2024 25 minuter sedan skrev Ronnienr10: Ja det år skillnad på tändhattar,det skadar inget i motorn men vissa hattar har ett inbyggt motstånd,fel hatt kan störa ut plotter / ekolod.Vissa hattar har ett inbyggt motstånd just för att inte störa ut annan utrustning.Ronnie Avstörda tändhattar fanns även i bilsammanhang med tanke på bilradion. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RillE 3 Postad 14 Juli , 2024 Kanon, då kör jag på de hattarna jag hade hemma,då jag inte har någon elektronisk utrustning på lillbåten😃 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser