surfamera 1 Postad 14 Juli Hej, Min mutter till propellern har försvunnit och det verkar inte finnas hos lokala handlarna så då blir det att beställa på nätet. Jag har hittat mutter till Johnson OMC 90-140hp resp 90-300hp. Min 90 hp Etec från 2008 slinker ju in i båda modellerna. Dock är muttrarna olika djupa och jag vet inte vilken det ska vara. Någon som kan hjälpa mig vilken jag ska ha? Måtten från butiken (Axmarin i Strömstad) verkar avse propelleraxelns längd!? Se bifogad bild. Propellermutter till OMC / Evinrude / Johnson 40 - 140 hk (3-3/8", 3-1/4" och 4-1/4" växelhus) Propellermutter till OMC / Evinrude / Johnson 90 - 300 hk (4-3/4" växelhus) /M Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 967 Postad 14 Juli 52 minuter sedan skrev surfamera: Hej, Min mutter till propellern har försvunnit och det verkar inte finnas hos lokala handlarna så då blir det att beställa på nätet. Jag har hittat mutter till Johnson OMC 90-140hp resp 90-300hp. Min 90 hp Etec från 2008 slinker ju in i båda modellerna. Dock är muttrarna olika djupa och jag vet inte vilken det ska vara. Någon som kan hjälpa mig vilken jag ska ha? Måtten från butiken (Axmarin i Strömstad) verkar avse propelleraxelns längd!? Se bifogad bild. Propellermutter till OMC / Evinrude / Johnson 40 - 140 hk (3-3/8", 3-1/4" och 4-1/4" växelhus) Propellermutter till OMC / Evinrude / Johnson 90 - 300 hk (4-3/4" växelhus) /M I det prisläget på grejer är det väl bara att beställa bägge och se vilken som passar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 14 Juli Det beror ju lite på vilken typ av propeller du använder, men här bör du kunna hitta vad du behöver. https://epc.brp.com/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser