Georg_Ohm 4 837 Postad 12 Juli , 2024 (redigerade) Hej! Är det någon som bytt ut denna ringen och vet hur man skall göra? Det gäller alltså låsringen som håller fast den runda 16-poliga kontakten på kabelstammen från ”svarta boxen” till mätartavlan på en större VP-motor. Redigerad 12 Juli , 2024 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bajen 14 Postad 21 Juli , 2024 Nej, men skulle också behöva göra det. Min killgissning är att man måste klippa o pressa om någon av kontakterna i ena eller andra änden av kabeln. Inte särskilt lockande. Alternativt klippa och skarva kabeln, efter att låsringen satts på plats. Inte heller särskilt lockande 😟 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 551 Postad 22 Juli , 2024 Har du provat att trycka dit den? Det ska gå med lite vilja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 837 Postad 22 Juli , 2024 (redigerade) 10 timmar sedan skrev bajen: Nej, men skulle också behöva göra det. Min killgissning är att man måste klippa o pressa om någon av kontakterna i ena eller andra änden av kabeln. Inte särskilt lockande. Alternativt klippa och skarva kabeln, efter att låsringen satts på plats. Inte heller särskilt lockande 😟 Kabeln är en sextonledare.... 5 timmar sedan skrev Rollen: Har du provat att trycka dit den? Det ska gå med lite vilja. Nej, uppriktigt sagt har jag inte ens tagit ur den ur påsen. De gångerna jag har haft lust, eller iallafall tid att göra motorjobb har det ösregnat. (motorn nås genom en lucka på akterdäck) eller legat i naturhamn, och då skall man inte göra motorjobb utifall det skiter sig. Redigerad 22 Juli , 2024 av Georg_Ohm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser