Gå till innehåll
fredag 02 augusti 2024
Wrathis

Scantic 580 HT de luxe

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej,

 

gått och blivit med båt, lite av en mystery-boat då de var ett dödsbo, saknades lite vitala delar i motorn så som startmotor och legat på land i två år. Men köpt startmotor samt hittat allt ”tror jag” samt renoverat förgasare osv. Lite svårstartad då den är kall (inte lärt mig de här med choke,gasreglaget,blåsan osv). När den väl startat och är varm startar den på en gång och går väldigt rent och snyggt.

 

saknar nycklar till skåpluckorna så jag antar att de bara är byta låsen? 
 

växelhusoljan var kolafärgad så tvärbytte den och insåg sedan att det saknas en packning i nedre pluggen så förhoppningsvis därför.

 

Sitter de någon bottenplugg på en sån här båt? Inte sett någon. Sen går vajrarna till gasreglaget rätt trögt, gissar att de bara är att byta eller något som går att smörja? Hur är de med länspump?

 

Enda elen som fungerar är tankmätare och torkare, typ viktigaste så ska väl försöka dra om allt i råttboet 

 

Kapellet har jag rengjort samt impregnerat med shipeshape och

även om de blev bra så hänger de en del och känns rätt trött. Lite hål överallt, så skulle nog behöva bytas på sikt. Köper man bara ett nytt eller ska man lämna bort de jag har?
 

Går de spänna bågarna på något sätt eller ska man böja dem så de är mer bågformade kanske?

 

körde premiärturen igår och den går riktigt bra i vattnet samt känns pigg (79:as 85hk V4)

 

ni som har/haft någon sån här båt kanske kan komma med något råd.

IMG_4455.png

IMG_4456.png

IMG_4449.jpeg

Redigerad av Wrathis

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...