KrustytheGriffon 0 Postad 11 Juli Hej, har införskaffat en båt där dynorna som sitter som ryggstöd i aktern inte fått någon direkt kärlek, ser ut som svartmögelprickar som man kan se på insidan av kapell. Oxalsyralösning funkar inte, det känns som om prickarna gått djupt ner i materialet. Vad använda för att göra rent och vad att använda för att skydda? //Sven B. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 209 Postad 11 Juli Jag använder 303 för att ta bort sot och annat på vår vita vinylklädsel och jag tycker att den funkar bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 123 Postad 11 Juli Ser ut som svartmögel och det finns lite olika medel som tar bort detta prickfri, mögelbort mfl. Men kan även funka bra med vanlig ättiksprit. Prova först på liten yta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
joelfrodin 86 Postad 11 Juli Det brukar sluta med att jag använder två saker för att få bort sådant. Klorin på tyg invändigt i båten, och på vita utedynor som ser ut som skit, autosol. Men med de sagt så kommer förmodligen båda de två medlen också sabba dina då det är färgade på något sätt, så om inget annat fungerar kan du pröva men gör det för guds skull där det inte syns. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser