Gå till innehåll
söndag 02 mars 2025
Gäst mats

tips om SpeedMarine??

Rekommendera Poster

Gäst mats

Är det någon som vet nåt om marindieseln SpeedMarine:kvalitet,reservdelar m.m,vore tacksam för lite info.mvh.Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är det frågan om ett nyköp så skulle jag nog avråda från köp. Den dagen du behöver reservdelar så finns det inte mycket att få tag på. Kan inte uttala mig om kvaliteten men jag skulle kunna tänka mig att det är lite si och så med den. Jag skulle gå på ett säkert kort VP, Yama, MerCruiser, Vetus mf. Visst man får ett par SpeedMarine motorer för t.ex. en motsvarande VP men då är du säker på  att det kommer finnas reservdelar till din motor i MÅNGA år framöver samt att du har en garanti vid nyköp. Om det är på prislappen skon klämmer så finns det beg alternativ.

Jag har som du kanske förstår 0 erfarenhet av SpeedMarine och kan därför inte mer än gissa än så länge. Motorerna är säkert jättebra, men jag skulle aldrig litat på den då jag inte vet vilka krav motorn är byggd för att palla plus att det självklart är bra att lätt kunna få tag i rätt grejjer efter några år. Nu får jag väll en hel SpeedMarine/GalneGunnar fanclub på mig, men det kan jag ta.
//Johannes 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...