Gå till innehåll
måndag 04 november 2024
Gäst Valfrid

Vattenjet förargligt idag, morgondagens gissel

Rekommendera Poster

Gäst Jonny

Det var ju roligt tattarlasse efter som jag bara till hälften är svensk. Jag menar naturligtvis inte att man skall låta barnen åka när och hur som helst men jag tycker heller inte att man skall från ta dem möjligheten att få åka heller. Jag fick en en gumibåt med snurra när jag var barn. Med denna medfor även stränga regler från min far om ansvarstagande om vilka tidpunkter den fick användas samt på vilket sätt. Det kan även vara ett ypperligt utbildningsverktyg då det ger barn sjövana och respekt för sjön redan på ett tidigt stadium. Sen finns det och kommer alltid att finnas personer som misbrukar friheten i våra svenska vatten. Men låt inte deras misdåd gå ut över alla andra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Jörgen Johansson

Vad jag tycker synd om alla er gubbar som verkligen STÖR er när andra har kul på sjön... Tror ni att ni äger skärgårdarna eller? Visst måste man visa respekt och sjövett... nej jag orkar inte skriva mer. Suck...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Fiskar Elis

Jaa, vi som bor där äger naturligtvis våra mark och vattenområden. Villa ägaren äger också sin tomt och svimmingpool.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Assar

Ett litet konstruktivt förslag mitt i pajkastningen: Varför inte tanka vattenskotern med akrylatbensin, för det går väl? Kanske inte mindre störande för skärgårdslivet ovanför vattenytan, men definitivt skonsammare för livet under densamma. Visserligen får vi som bor utanför de stora skärgårdskommunerna vara glada om vi hittar akrylatbensin för under 20 kr litern, men det kan det vara värt med tanke på biologisk mångfald, fiskerinäring mm. Har vi råd med båten/skotern så har vi nog råd att betala en tia extra för en liter bränsle.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Johan

Jag tänker köpa o hänga upp en jetski bakom motorbåten till denna sommar.. kommer bli hur fett som helst at tåka ut o ankra upp o sen köra jetski... ni gubbar får vänja er vid att även vi yngre förmågor har pengar att roa oss med och vi gillar andra saker. SÅ är det!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst erfaren sjöman

Valfrid. oändamålsenlig körning.? så du menar att om jag vill ta en tur ut på havet köra ner till smögen och vända med en gång. garanterar att du är en såndär miljöpartist idiot. Miljöpartister ska inte finnas till i riksdagen. å sen om ungdomarna tycker det är skoj så va faan låt dom köra. förmodligen har du aldrig haft skoj när du va liten. å då tänker du. då ska faan inte dom heller ha det. tänk dig för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Tias

Vad är detta för en idioti som vissa personer visar prov på?! Sluta fiska slut på fisken! Sluta gnälla på vanligt folk som vill njuta av sin lediga tid på sommaren! Det är ju lika patetiskt som att förbjuda folk att köra i 60 på en 70 väg! några gör det.. men det får dom ju också. så varför störa sig? Kommer det nån gammal uv och klagar på mig när jag är ute och okynneskör på sjön så räkna med en rak höger! Så det så!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Jetski 4 Ever!

Jetski, vattenskidor, wakeboard... Bara vänta tills temperaturen stiger i vattnet igen. Då är vi tillbaka! Och vi SKA ställa till förtret för alla gamla gnälliga surfiskare som tror att de äger vattnet bara för de har fiskat där sedan dinosauriernas tid! Nej, hem å ta en whiskey med käringen, ta det lugnt, elda upp båten, så tar vi andra över med roliga saker!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Assar

Nån som har några fler svordomar eller andra kraftuttryck att redovisa? Annars kan vi väl ta och avsluta den här så kallade diskussionen, för den verkar ju inte leda nån vart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Vatten skoter är Satans påhitt. Sådana Jävla snobbungar åker runt till ingen nytta. Har de inte kunnskap om att köra riktig båt eelar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst gedda

jag tycker det är skoj med jetski och liknande. jag är 16 år har förarintyg skeppar bevis och VHF certifikat. tänkte ta höghastighets bevis också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Kent

Vem fan bryr sig vad gedda har för hobbyintyg?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Radar-Pekka

Låt dom snorvalparna komma lite nära så jag köra över med båten. Sen slut på rakkartyget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jetski lover

humor ni har gubbjävlar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wakeboard For Ever!

Fjantar... ni kommer inte i närheten... köra över oss med en båt. Läs på hur fort en båt som drar wakeboard i regel kan gå, eller hur fort en jetski kan gå. Tror inte ni hinner sätta fart på snurran förrän vi redan är långt borta och inte stör er mer... Nä, fiska ni så sköter vi vårat. Vattnet är allas, oavsett vad ni tycker om våra vattenaktiviteter!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Bob the Snob

Är det någon som fortfarande äter svensk fisk? (förutom importerad norsk lax) Tror nog att rekreations-boating bidrar med mer stålar till den svenska ekonomin än östersjöns yrkesfiskare. Sensmoral: Skärgårdsborna får antingen öppna båt verkstäder åt statsborna eller flytta till stan och köra SL-buss.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Djävla kräk. Låt folk bestämma själva vad fan de vill göra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst fadd

När oljan är slut så kan ni alla segla istellet, låter nada.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Micke

En tanke till alla med olika tanksätt! Alla har vi olika ändamål med farkosten vi äger och har. Vissa använder den i yrket, med vissa använder dom för nöjen, det ena är inte sämre än det andra! Alla äger vi (säkerligen) en bil, samma sak där. Men inte kastar man skit på en som kör omkring med en pickup jämföreslevis en vanlig personbil. Jag har ägt och haft båt ett bra tag, mitt användningsområde är att ta mig ut till en ö för att sola och bada! Men i dagsläget kommer jag att skaffa mig en så kallad vattenjet istället, för det passar ändamålet bättre! Behöver ej den platsen som en båt bidrar med. Därför kommer jag att köpa mig en vattenskoter istället pga att de drar mindre och är enklare att ta upp o.s.v. Skrämmer inte fågellivet mer än vad kanotisterna gör som smyger efter kustremsan. Det är deras val och jag förstår tjusningen i det! Den som kör segelbåt/motorbåt/vattenskoter eller paddlar kanot måste natruligtvis göra det med omdömme, men det finns ju dom som inte klarar av det i alla kategorier, så är det helt enkelt! Som sagt, en tanke åt alla åsikter....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst The Power

...[RÖD]bakåtsträvare[/RÖD]...ni e säkert bromsklossar i trafiken också. jo en sak: min skoter gör 60 knop och I LÖÖÖV IT!! :-tackar 8-) :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rexco

Go Power man ska leva livet. men det är inte lätt när sådana där Miljöjävlar är i farten hahahaha!!!! Snart blir det väll skatt på vattenskotrar och motorbåtar som allt annat som är roligt!!! Sjögräskramare Usch!!! 2.gif2.gif2.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Som jag förstår , så är trådens skapare mot VATTENJET !

Så kör man med propeller så är det frid och fröjd.....

( jag förstår , att är man ARG så är man arg på allt)

- men det går över !21.gif 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår inte vad som är problemet. Kör man vattenskidor/wakeboard/vattenskoter med vett i skallen så stör man naruren/medmänniskor betydligt mindre än vad en fiskare som tömmer haven på torsk gör. Att torsken håller på att ta slut i östersjön har knappast att göra med att jag åker wakeboard några ggr per sommar. Sluta gnäll på alla som kör för skojs skull, och ta dina duster med dom som inte kan framföra en båt på ett vettigt sätt istället. Kan hålla med om att det finns folk som beter sig som svin på vattnet, men det gör det ju även på torra land. Jag ska väl inte behöva stå till svars för andras dåraktiga påhitt, bara för att jag åker lite wakeboard eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Typiskt sverige, kollektiv bestraffning er enda lösningen....1.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Frågan är inte hur man ska kunna trivas bättre själv, utan frågan är hur man kan få andra att ha lika tråkigt som en själv... Eller nåt sånt... 15.gif

Ja för fan, om nån har kul, förbjud eländet! Sluta sporta för skojs skull. (jäklar vad irriterad jag blir på alla jäklar som SPRINGER omkring på GÅNGvägarna, å dom som skriker och har kul på fotbollsplanerna i närheten av mitt bostadsområde. Å alla som sitter å spelar dataspel på nätet och tar bandbredd från vettigt folk som bara vill surfa ska vi inte tala om...) Å allt juckande i sovrummen inte att förglömma. Dom jäklarna ser bara till att överbefolka vår redan överbefolkade planet!

Jag har en Idé: Förbjud allt! 21.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Rexco

Bra Baba ge Miljöjävlarna vad dom tål bara hehehe!!! Bara gammla Gnällgubbar som inte förstått nöjet med vattensport och snabba farkoster!!! Straffskatt på Gnällgubbar hade inte suttit fell hahaha!!! Humor!!! 2.gif2.gif PS håll igång detta va ju skitkul hihihi!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...