Aragorn68 0 Postad 29 Juni , 2024 Hej har fått en crescent marin 8 och söker hjälp i form av instruktionsbok eller med hur jag får i friläget och byter olja i den. Jag hittar nämligen bara ett hål i vevhuset. Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 976 Postad 29 Juni , 2024 1 timme sedan skrev Aragorn68: Hej har fått en crescent marin 8 och söker hjälp i form av instruktionsbok eller med hur jag får i friläget och byter olja i den. Jag hittar nämligen bara ett hål i vevhuset. Mvh Fredrik Årsmodell och bild skulle underlätta för bra svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 487 Postad 29 Juni , 2024 Sänk gasen så ska det gå att växla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 1 921 Postad 29 Juni , 2024 5 timmar sedan skrev Aragorn68: Hej har fått en crescent marin 8 och söker hjälp i form av instruktionsbok eller med hur jag får i friläget och byter olja i den. Jag hittar nämligen bara ett hål i vevhuset. Mvh Fredrik Cresent Marin 8 är väl en tvåtaktsmotor. Då blandas oljan i bensinen och det görs inga oljebyten i motorn. Däremot ska det kollas oljenivå i växelhuset längs ner där propellern sitter. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aragorn68 0 Postad 2 Juli , 2024 2024-06-29 vid 11:56 skrev guestsson: Sänk gasen så ska det gå att växla. Det finns ett teglage för friläge / växel men hur jag än gör så kommer inte friläget i. Oljan har löst sig hittade en monark 8 marin instruktionsbok och det är samma motor frilägen kolv går in och ut och "pinnen" som låser och växlar ser inte sliten ut. Motorn har dock stått flera år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aragorn68 0 Postad 2 Juli , 2024 2024-06-29 vid 11:56 skrev guestsson: Sänk gasen så ska det gå att växla. Tyvärr fungerar inte det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aragorn68 0 Postad 2 Juli , 2024 2024-06-29 vid 10:46 skrev Rascal: Årsmodell och bild skulle underlätta för bra svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Aragorn68 0 Postad 2 Juli , 2024 Just nu skrev Aragorn68: Cresscen marin 8 58-69 kanske?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser