donaldduc 4 Postad 29 Juni Hej. Jag har fått vatten i bälgen på mitt drev. Har beställt allt för att byta detta ink nytt stödlager och tätningen. Nu undrar jag om vattnet kan komma från någon annat ställe , tex styrtappen? Jag tror inte det men jag måste ändå ställa frågan så jag inte missar något. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
NW355 230 Postad 29 Juni Högst ovanligt att styrtappen läcker via materialskada i lagerhuset. Dålig täthet mellan bälg och drev/sköld under slangklämmor eller sliten/gammal bälg som läcker är mer vanligt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
donaldduc 4 Postad 30 Juni Det var det jag trodde. Inte min båt och jag ville inte föreslå byte av bälg etc utan att vara säker på att det inte kan komma från styrtappen. Tusen tack. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 538 Postad 6 Juli Om styrtappen läcker rinner vatten in i båten, inte i bälgen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser