Gå till innehåll
torsdag 19 september 2024

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag är ägare till en saga 27 sedan två år tillbaka. Då stäven är ganska hög skulle jag vilja montera en stävstege. Jag har trots mycket sökande inte hittat någon modell som verkar passa rakt av. Finns det någon här som har tips om vilken stävstege som skulle passa en saga 27. Även en peke med stege skulle fungera även om jag föredrar en rejäl stävstege.

Mycket tacksam för svar 🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
4 timmar sedan skrev marpal:

Hej,

 

Jag är ägare till en saga 27 sedan två år tillbaka. Då stäven är ganska hög skulle jag vilja montera en stävstege. Jag har trots mycket sökande inte hittat någon modell som verkar passa rakt av. Finns det någon här som har tips om vilken stävstege som skulle passa en saga 27. Även en peke med stege skulle fungera även om jag föredrar en rejäl stävstege.

Mycket tacksam för svar 🙂

Årsmodell på båten + bild på din pulpit/förstäv krävs nog eftersom Saga 27 har sålts under många år och med flera olika pulpitlösningar. Själv har jag en stege som krokas i pulpiten men det är en Saga 27 årmodell -71 med en ovanlig kanske eftermonterad pulpit.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min ser ut så här. Det sitter två "krokar" på däck och stegen har öglor som häktas på dessa krokar. 

Har ingen aning om märke eller om den finns att köpa idag, men principen finns ju i lite olika märken idag.

Screenshot_20240628-194848.thumb.png.7f489df798d2d22e8b8fc6016f30f38a.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...