Jens_Sthlm 27 Postad 21 Juni Jag har en Yamaha 70 hk från 2001 (2 takt) som inte startar. Motorn startas med nyckel i ett Yamaha 703 reglage. När jag vrider på nyckeln händer ingenting, startmotorn är helt tyst. Dödmansgrepp sitter i och reglaget står i neutral. Batteriet har full ladfning. När jag kopplar startkabel mellan batteriets plus och startmotorns plus så startar motorn direkt. Min slutsats är att något är fel i reglaget. Vad är det som gör att motorn inte startar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 967 Postad 21 Juni (redigerade) 19 minuter sedan skrev Jens_Sthlm: Jag har en Yamaha 70 hk från 2001 (2 takt) som inte startar. Motorn startas med nyckel i ett Yamaha 703 reglage. När jag vrider på nyckeln händer ingenting, startmotorn är helt tyst. Dödmansgrepp sitter i och reglaget står i neutral. Batteriet har full ladfning. När jag kopplar startkabel mellan batteriets plus och startmotorns plus så startar motorn direkt. Min slutsats är att något är fel i reglaget. Vad är det som gör att motorn inte startar? 1/ Har du 12 volt fram till tändningslåset? Mät! 2/ Har du 12 volt fram till startreläet ( lilla kabeln) när du vrider nyckeln till start? Mät! Redigerad 21 Juni av Rascal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jens_Sthlm 27 Postad 21 Juni Hur eller snarare var mäter jag om jag har 12 volt i tändningslåset? Var sitter startrelät? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser