Erik_C 0 Postad 20 Juni Hej, Söker efter en svensktillverkad (Stockholm?) motorbåt runt 40 fot. Annorlunda planlösning med ett eget akterdäck från akterkabinen och med en trappa ner från styrhytten till aktre rum. Båten i fråga låg ute för 1,5 och var mintgrön och jag fastnade rejält för den men har sedan dess inte kunnat hitta den igen. Tror det var en ganska liten serie som tillverkades. Hade verkligen behövt hjälp att hitta den igen!!! Någon som har nån ide? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 357 Postad 20 Juni Ungefär hur gammal, dvs är det 70-tal, 80, 90, 00, 10? Skrovform? Skarpa, raka linjer eller mjuka? Platt akter eller avsmalnande? Överbyggnad? Placering i längsled? Hur stor del av skrovets längd hade överbyggnad? Bakåtlutad framkant, rak, framåtlutad? Några master eller andra detaljer som kan hjälpa till med identifieringen? Liknar den i nåt avseende nån annan båt du känner till, som kan fungera som referens? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erik_C 0 Postad 20 Juni Det är en nyare båt, runt 00 tal skulle jag gissa på. Lite kantigare former skulle jag säga. Platt akter. I likhet med klassiska Nordwestbåtar fast mer trappliknande bakdel om man kan säga så. Akterruffen hade egen utgång bak. Våningen ovanför från styrhytten hade en lite balkong ovanför, iaf vad minnet säger mig;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 21 Juni Det låter som den påminner om någon mindre modell av Nordavn, men dom brukar ju kosta i storleksordningen 10 miljoner. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erik_C 0 Postad 21 Juni Ja riktigt så lyxig var den inte... Runt 40 fot är jag rätt säker på att den var. Har bildgooglat i timmar men ingen lycka. Vet att det stod i annonsen att det var sällan dom kom ut på annons och det fanns även nån artikel i en nån båttidning om den. Rätt säker på att den var konstruerad i Sthlm området... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 22 Juni Nimbus Commander? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erik_C 0 Postad 22 Juni Tack men nej alla dom vanliga har jag koll på. Påminner lite om den fast mycket öppnare i planlösningen och snyggare;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser