Lirum 0 Postad 15 Augusti , 2005 Har fått ärva en Junker 22, är det någon som kan dela med sig av sin erfarenhet av denna båt? Jag är väldigt grön inom segling men jag lär mig. Båten fattas segel, är det någon som har kontakter på Beg segel el har andra tips. Är det värt att låta nån sy nya segel till en sån gammal båt. Båten har stått på land i 10 år så en del vård krävs. Hittar jag billiga segel så ger jag järnet.. Help.. /Linus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lirum 0 Postad 16 Augusti , 2005 är det ingen som vet nåt om junker 22, är det en ovanlig båt eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 16 Augusti , 2005 Jag vet inte var i landet du håller hus, men det finns en Junker 22 i Björlanda Kile i Göteborg iallafall. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lirum 0 Postad 17 Augusti , 2005 Jag bor i Göteborg, aha du menar att jag borde svänga förbi och kolla ifall personen säljer segel el dyl? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mareld 0 Postad 11 Juni , 2006 Kanske lite sent... Jag köpte nya segel i Gottskär, hos OS. Annars har Boding t ex ofta bra priser. Det är inte så stora segel på denna båten. Har nyss sålt vår gamla, men kan gärna tipsa. mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser