Anders89 10 Postad 16 Juni Hej alla! Har en Volvo penta V6 225a från 2013 ( insprut ) Funkade klockrent första 2 körningarna i år sen blev de svårt när jag la i drive då tappa den varv o nästan dog hela tiden ( samma med backen) vad kan detta bero på? tänkte byta tändstiften men har svårt o tro att det är saken, där är ny 98 soppa i med. kan det vara lågtrycks pumpen? det tjuter rätt bra från den när motorn e igång MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 16 Juni 24 minuter sedan skrev Anders89: Hej alla! Har en Volvo penta V6 225a från 2013 ( insprut ) Funkade klockrent första 2 körningarna i år sen blev de svårt när jag la i drive då tappa den varv o nästan dog hela tiden ( samma med backen) vad kan detta bero på? tänkte byta tändstiften men har svårt o tro att det är saken, där är ny 98 soppa i med. kan det vara lågtrycks pumpen? det tjuter rätt bra från den när motorn e igång MVH Tamp i propellern? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders89 10 Postad 16 Juni 30 minuter sedan skrev Rascal: Tamp i propellern? Nej den går ganska dåligt utan drive med men sämre med drive Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders89 10 Postad 17 Juni Hej! filmade en liten snutt på pumpen, verkar sitta högtryck pump och lågtryck pump antar det är låg som e kass? IMG_4462.MOV Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 17 Juni Pentas pumpar är kända för att rasa pga färgflagor. Googla så får du upp massa info. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 538 Postad 18 Juni Köp en bränsletrycksmätare från Hansen Marine, så kan du lätt kolla bränsletrycken. Ofta är silen i tryckregulatorn igensatt, vilket ger för högt tryck. Då brukar avgaserna ryka svart och lukta choke. Enligt en servicebulletin från Penta ska man ta bort silen och ersätta den med en spårryttare ( E- clip) med detaljnr 21491831. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders89 10 Postad 18 Juni 3 timmar sedan skrev Rollen: Köp en bränsletrycksmätare från Hansen Marine, så kan du lätt kolla bränsletrycken. Ofta är silen i tryckregulatorn igensatt, vilket ger för högt tryck. Då brukar avgaserna ryka svart och lukta choke. Enligt en servicebulletin från Penta ska man ta bort silen och ersätta den med en spårryttare ( E- clip) med detaljnr 21491831. Tjena! Okej, de gör den inte tycker jag iaf. men ska pumpen tjuta så mycket? det har den inte gjort innan iaf det är jag rätt säker på när jag haft huven öppen MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 538 Postad 18 Juni Det är bättre att mäta trycket än att gissa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser