Gå till innehåll
måndag 23 september 2024
Berka81

Bravo 3 läcker drevolja efter service

Rekommendera Poster

Hej!

 

Fick hem båten från service igår. Har bytt alla bälgar, stödlager och växelvajer samt en allmän översyn. Skall sjösätta på onsdag och var i full färd att montera på nya anoder när jag upptäcker att drevet läcker olja. se bilder.

 

Antar att detta beror på att nåt gått snett när man återmonterat drevet? Den läckte inte när jag lämnade den.

 

Har kontaktat verkstan, men är ju lördag idag så räknar inte med nån respons förrän på måndag. 

 

Forumet lär väl ha kompetens för att kunna förklara för mig vad detta kan bero på? läcker som ni ser i skarven där drevet bultas fast.

 

Tack på förhand

 

 

0001.jpg

0002.jpg

0003.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Back på jobbet innan sjösättning! Du har väl kvitto på utfört arbete?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
8 minuter sedan skrev Hybro:

Back på jobbet innan sjösättning! Du har väl kvitto på utfört arbete?

Ja självklart har jag kvitto, det är en seriös och auktoriserad firma. Men lär inte få svar därifrån förrän måndag och hade gärna bildat mig en uppfattning vad detta kan bero på och om det riskerar att bli omfattande eller snabbt fixat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Killgissar lite. Har bara monterat andra drev. Det sitter väl en o-ring där oljan från behållaren i motorrummet ansluter till drevet. Denna har kanske hamnat snett eller ramlat bort vid monteringen. I så fall snabbt åtgärdat. Självklart fixar firman det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...