Gå till innehåll
tisdag 24 september 2024

Rekommendera Poster

Hej nyss köpt en b20 med motor aq105/100 min första båt. Åkt i 2 veckor och nu får jag inte i friläge eller baken. Prova och släpa på vajern vid motorn så då kan jag dra fram och tillbaka. Får starta på växel. Nån som kan hjälpa mej vad jag kan göra? Vill ju hälst inte lämna in den innan sommaren börjat. Mwh jocke 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. Växelkonan har troligtvis låst fast i framläge. Svårt att åtgärda med båten i sjön.

Man får ta loss växelmekanismen och försöka att lossa konan.

Ingemar

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 minuter sedan skrev sanktanna:

Hej. Växelkonan har troligtvis låst fast i framläge. Svårt att åtgärda med båten i sjön.

Man får ta loss växelmekanismen och försöka att lossa konan.

Ingemar

Okey får ta ett kolla på det då. Tack för svar👍

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan det inte vara något vajerfel? Förmodligen inte, men enkelt att kolla. Kryp ner och kolla att vajern til backslaget gör det den ska när man drar i gasreglaget. Be någon annan dra i spaken. Starta inte motorn!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 minuter sedan skrev tomeriksen:

Kan det inte vara något vajerfel? Förmodligen inte, men enkelt att kolla. Kryp ner och kolla att vajern til backslaget gör det den ska när man drar i gasreglaget. Be någon annan dra i spaken. Starta inte motorn!

Det vet jag inte. Men när jag släpper på vajern vid motor och drar i spaken som det går då så kommer hela vajern ut. Sätter jag tillbaka då går det inte. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...