Jecab 3 Postad 9 Juni Har snöat in på Grandezza 31 OC när jag letat båtar i 9-metersklassen ett tag. Står i konkurrens med främst Aquador 28 HT. Någon som har erfarenhet av Grandezza i allmänhet o 31 OC i synnerhet och kan dela.med sig av sina intryck? Hur står den sig vs 28 HTn? Vi är en familj på fyra där barnen är små än så länge. Motorn är oftast en D6a med 310hk, sett någon enstaka med 350hk, räcker detta för att få fart på en så tung båt? Kommer man lätt upp i planing? Tacksam för tips o råd! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anuba 419 Postad 10 Juni Jag har inte suttit i någon 31 OC men jag har varit inne i några Aquadorer. Den senare är framförallt lägre och har mindre plats än Grandezzan. Många som har haft Aq 26 HT har klagat på platsen i motorrummet. Vet inte som storebrodern har samma problem. Mitt tips är att gå in bägge båtarna och skaffa dig en egen uppfattning. Jag tror du kommer gilla Grandezzan om ni skall vara fyra pers i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-PLM- 84 Postad 10 Juni Aqauador 28 är en ganska liten båt i jämförelse med Grandezza 31 upplever jag. Kolla vilka marinor som har båtar inne så kan du kika och bilda dig din egen uppfattning. Lite samma sak med Windy, de gör rätt små båtar sett till längden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
anuba 419 Postad 10 Juni Om du letar en en rymlig båt i 30-fots klassen som inte kostar en förmögenhet kan jag rekommendera Jeanneau Prestige 30. Den har dock två VP D3or som inte alla ser som en fördel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 10 Juni Grandezza 31håller högre kvalité och är även en hel del större. Framförallt i ruffen 310hk räcker allt i Grandezza 31.an Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser