fcederberg 0 Postad 7 Juni , 2024 Har en Albin O-21 som blir för varm hur jag än gör. Har rensat alla kanaler. Det är inget fel på impellern eller de kuggjulen som sitter där. Har tagit bort termostaten. Har en färskvattenkylning kopplat till den som jag har rengjort och även där rensat alla kanaler. Det kommer vatten ur avgassystemet så det verkar ju fungera. Börjar tappa hoppet om en sommar med båten. Har pratat med Albin motor men får inget svar därifrån längre. Behöver all hjälp jag kan få. Mvh Uppgiven. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zurdu 36 Postad 9 Juni , 2024 (redigerade) Se till så att det är luftfritt ända upp högst i motorn. Min gick varm då jag misslyckats att lufta ända upp i högsta regionen i motorn. Jag hade en martec-färsk-vatten-anläggning och det var den delen av vattnet som var kräset. Och tillse att pumpen till martecen (eller vad du har) funkar då du sätter på tändningen eller se i expansionskärlet om det kommer vatten som cirkulerar då motorn och pump är igång. Kolla säkring till pumpen. Redigerad 9 Juni , 2024 av zurdu Glömde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser