Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
sSvensson

Ny båt inne på en Bowrider

Rekommendera Poster

Hej
Haft några båtar genom åren och söker något nytt. 

Haft följande:

Uttern D55 Mercury 125 2T trevlig men ska inte sova i båten, lite liten upplevde jag den. 

Bella 621 DC Verado 135 extremt trevlig med fantastisk motor men ruffen var trång och vi ska inte sova i båten. Kändes ändå lagom på något vis men jobbigt att springa upp och ned för trappan. Ruffen var bara förvaring. Saknar den ändå. 

Jeanneau 625 WA Suzuki 175 Extremt praktisk och rymlig båt men jag har problem med att traila den pga totalvikten. Känns väldigt stor på något vis.  Dock grym att lägga till med pga WA. 

Tänker mig en båt för dagsutflykt. Köra lite båtring och låta ungdomarna använda den. Kapell är ett krav då vi gärna åker in om kvällarna och bryggseglar och titta på stadslivet. Tar ett glas vin och öl i båten. 

Har nu funderat på en bowrider i 5,7 - 6m i prisklass runt 225tkr

Behöver inte göra 40+ knop men inte heller en trött motor. 

Ni som har BR berätta gärna vad ni gillar och inte gillar. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej vi har en yamarin cross 62 som vi är nöjda med! Kan lasta massor, du har u soffa med bord, går helt ok med 130 hk där du kan skrämma upp den i 35 kn ca, snål vi march fart, underhållsfritt alu skrov men med plastinnerline för båtkänsla. Rekommenderas! 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2024-06-06 vid 23:08 skrev Thule:

Hej vi har en yamarin cross 62 som vi är nöjda med! Kan lasta massor, du har u soffa med bord, går helt ok med 130 hk där du kan skrämma upp den i 35 kn ca, snål vi march fart, underhållsfritt alu skrov men med plastinnerline för båtkänsla. Rekommenderas! 

Kan instämma, har precis skaffat en Silver Hawk BR som är aningen mindre (5,7m) än nämnda Yamarin Cross men i princip samma typ av design. Det är ett bra koncept som är smidigt, bränslesnål och går fint och tyst i sjön. Även lätt nog att dra på trailer vilket underlättar vid ev. vinterförvaring samt  avspolning av skrovet under säsongen (kan därför undslippa att bottenmåla)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen!
Helt klar fina båtar. 
Gillar helt klar aluminium skrov. Fint att det är plast inuti.
Aningen högre budget än vad jag tänkt mig dock. Ska försöka åka titta på några om det finns i närheten. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...