PeterRiverInn 0 Postad 15 Augusti , 2005 Det läcker i bakkant av blocket, längst ner under, droppar ur en öppning in till svänghjulet. Jag tror det är bakre packboxen som inte tätar. Jag förstår att jag måste ta ur motorn i höst för att byta. Är den svår att byta? Det går väl att byta den utifrån innanför svänghjulet? Inte ska jag behöva spräcka motorn för att komma åt den? Tacksam för svar av någon som vet. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torpedo 0 Postad 15 Augusti , 2005 Jag har för mig att du måste demontera oljetråget också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrsnoggen 1 Postad 15 Augusti , 2005 är antagligen vevaxeltäntningen. Du måste ta bort svänghjulet och oljetråget för att byta den. så det är inga stora ingrepp. Försök tillverka eller få tag på en packbox i gummi istället för fiberringen som sitter orginal. Sätter du in en ny fibertätning så var noga med att bada den i olja innan monteringen för annars kommer den brinna upp direkt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 15 Augusti , 2005 Det finns ombyggnads satser till b18/20 så man blir av med filtringen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Johan Postad 29 Augusti , 2005 Prova Orion 288 Tätningsrekond. Brukar i de flesta fall fungera utmärkt. Finns hos: B B S Bilreservdelshuset Växel: 08-4457780 Telefax: 08-4457789 Adress: Fagerstag. 3 16353 SPÅNGA Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeterRiverInn 0 Postad 1 September , 2005 Tack för alla tips. Jag har bra kläm på vad och hur jag ska göra. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser