Matiasl 2 Postad 2 Juni Skall försöka hålla mig kort. Motorn har fungerat som en klocka, aldrig varit några problem. Servad på varv alla åren och enbart gått strax över 210 timmar. Var ute med båten förra helgen, inga bekymmer. Skulle iväg häromdagen och motorn startade inte. Får inte ens det första pipet när man vrider på tändningen, däremot när jag vrider nyckeln ett varv till så låter motorn pigg men startar ej. Volt mätaren i båten säger 0. Batterierna är nya och testade även att ladda upp batterierna men samma problem återstår. Har kört med dom nya batterierna flera gånger så svårt att tänka mig att dom har en del i det. Har någon ett hum vad som har hänt? Har inte börjat felsöka ännu. Tänk gärna högt, inga dumma tankar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-ES 40 Postad 2 Juni (redigerade) Startspärr? Edit, efter en snabb sökning, kan kanske vara behjälpligt. Redigerad 2 Juni av Niklas-ES Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matiasl 2 Postad 2 Juni Har aldrig haft startspärren ikopplad:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 546 Postad 2 Juni 1 timme sedan skrev Matiasl: Skall försöka hålla mig kort. Motorn har fungerat som en klocka, aldrig varit några problem. Servad på varv alla åren och enbart gått strax över 210 timmar. Var ute med båten förra helgen, inga bekymmer. Skulle iväg häromdagen och motorn startade inte. Får inte ens det första pipet när man vrider på tändningen, däremot när jag vrider nyckeln ett varv till så låter motorn pigg men startar ej. Volt mätaren i båten säger 0. Batterierna är nya och testade även att ladda upp batterierna men samma problem återstår. Har kört med dom nya batterierna flera gånger så svårt att tänka mig att dom har en del i det. Har någon ett hum vad som har hänt? Har inte börjat felsöka ännu. Tänk gärna högt, inga dumma tankar. Om du kan vrida nyckeln ett varv, är tändningslåset trasigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Matiasl 2 Postad 2 Juni Var nog lite otydlig när jag läser mitt inlägg. Jag kan alltså inte vrida ett varv, utan ett steg skulle det stå. Klockan 12 = avstängt. 12:05 - Tändning. 12:10 - Start. Kan alltså göra båda stegen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser