mikaelwester 0 Postad 2 Juni , 2024 (redigerade) Hej Seglar Trimaran för tillfället, men funderar att byta till enskrov , för ett tag eller permanent. Orsaken är min 90 åriga mor som jag tänkte ta ut i skärgården. Hon växte upp i den. Trimaranen är för obekväm. Men tanten gillar fart och båten ska vara långsmal. Familjen seglade en skärgårds 55 i många år. Budjeten är begränsad. Wasa 55 har jag länge älskat på avstånd. Ingen annan än en granne har någon kunskap om båten. Han tittade på Wasa 55 på 90 talet och hörde att många skrov var dåliga. Någon med mer kunskap? mvh Mikael Wester Redigerad 2 Juni , 2024 av mikaelwester Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jussi_h 18 Postad 2 Juni , 2024 Du kan kolla här: https://oh3zq.fi/wasa55se.htm , för mina tankar efter 20 år med en. /Jussi H. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikaelwester 0 Postad 3 Juni , 2024 Stort , stort tack. Byggsats är kanske en liten röd flagga,men om jag förstår det rätt. Så var alla delar som påverkar skrovet gjorda på varvet. Vilket kanske är en självklarhet. Mvh Mikael Wester Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zurdu 36 Postad 25 Juni , 2024 Mät så det inte är svajköl inför eventuellt köp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser