baatsmannen 1 Postad 27 Maj Hej!! Jag håller på att bygga en brygga och har en fråga angående bryggringar / förtöjningsringar. Båten är 217 centimeter bred och ska förtöjas mellan brygga och en boj. Det är mer eller mindre obegränsat med utrymme längs med bryggan. Hur mycket avstånd bör jag ha mellan bryggringarna? Vad sägs om +40 cm på var sida, det vill säga 3 m mellan ringarna. Stort tack för för feedback om detta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farn 41 Postad 27 Maj Låter onödigt mycket tycker jag. En vanlig bryggplats med y-bommar skulle jag tro är 2,5 m bred, och det är väl ungefär vad du skulle få om du sökte plats. Så sätt dem med 2,5 m avstånd? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
baatsmannen 1 Postad 27 Maj Tack. Drar nog ner lite på bredden! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 472 Postad 28 Maj Jag tycker båtar oftast ligger bäst när förtöjningslinorna går ungefär i 45 grader från knapen/knaparna. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser