Niklas-ES 40 Postad 26 Maj Fått i uppdrag att skriva för min bror, som söker testet i denna tidning på Grisslan 600. Ett långskott, men värt att fråga 😊 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
raol 2 365 Postad 26 Maj Har du kontaktat Egmont, förlaget som gav ut Båtnytt? Gissar att de har minst ett arkiverat exemplar av varje nummer sen starten. Har du tur kan de kanske scanna in och dela med sig av testet. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-ES 40 Postad 27 Maj 13 timmar sedan skrev raol: Har du kontaktat Egmont, förlaget som gav ut Båtnytt? Gissar att de har minst ett arkiverat exemplar av varje nummer sen starten. Har du tur kan de kanske scanna in och dela med sig av testet. Tack, har inte gjort det. Men skall göra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tristan_301 50 Postad 27 Maj (redigerade) Ett större bibliotek kan också vara ett alternativ. På stadsbiblioteket i Eskilstuna (där jag bor) har de hela årgångar av äldre tidningar man kan låna, det har jag gjort några gånger när jag varit intresserad av ett gammalt båttest. Redigerad 27 Maj av Tristan_301 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
per_62 219 Postad 27 Maj (redigerade) Kungliga biblioteket har nog nästa alla tidningar. "I Svenska tidningar kan du utforska nästan 400 år av svensk presshistoria. Tjänsten innehåller material från närmare 2000 olika tidnings- och tidskriftstitlar." Men har man tur så kan det även finnas på andra bibliotek. Redigerad 27 Maj av per_62 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
farn 41 Postad 27 Maj Hoppas du hittar det. Här är ett test från 1991 i praktiskt båtägande istället. Kanske glädjer det någon annan. test grisslan Praktiskt båtägande 1991-08-31.pdf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser