AugustssonMathias 0 Postad 24 Maj , 2024 Har en Kad32 som gick problemfritt förra säsongen. Nu varvar den fint i neutral men så fort jag lägger i växel så orkar den knappt varva 500 rpm Någon som känner igen något liknande? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 986 Postad 24 Maj , 2024 5 timmar sedan skrev AugustssonMathias: Har en Kad32 som gick problemfritt förra säsongen. Nu varvar den fint i neutral men så fort jag lägger i växel så orkar den knappt varva 500 rpm Någon som känner igen något liknande? Har du rört något under vintern? Ex bytt bränslefilter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AugustssonMathias 0 Postad 24 Maj , 2024 Olja och filter, soppa får den då den ryker rätt bra när man gasar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 214 Postad 26 Maj , 2024 Ta av luftfiltret och känn med handen så att axeln till turbin och kompressorhjulet snurrar lätt, det är inte ovanligt att axeln fastnar under vintern. Hur är skicket på luftfiltret förresten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 214 Postad 3 Juni , 2024 @AugustssonMathias Hur gick det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AugustssonMathias 0 Postad 3 Juni , 2024 Har bytt turbo, den mådde inte bra men fortfarande orkeslös. Blir genomgång av bränslesystem osv nu.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Makro 1 214 Postad 3 Juni , 2024 Jag antar att du har bytt både förfilter och bränslefiltret på motorn, annars låter det ju som underskott av luft eftersom den ryker, men ryker den svart eller grått? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser