aekani 0 Postad 20 Maj , 2024 Hej, Jag har lite problem med att mina slangar som går in i min trimplansmotor från Bennet släpper när det blir tryck vilket gör att det sprutar olja överallt. Jag testade att såga av slangarna en centimeter och trycka in dom men direkt jag tryckte upp planen så släppte dom igen, lite trött på att torka olja. När jag trycker in slangarna går dom inte så långt in i nippeln och jag kan enkelt dra ut dom med händerna efter jag skruvat åt allting vilket inte känns korrekt. Någon som har någon idé hur man kan få fast rackarna? Med vänlig hälsning, André Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 61 Postad 20 Maj , 2024 (redigerade) hej, har det fungerat tidigare? min pump har skruvade slangnipplar se hansen marin tror dom har raka o vinklade nipplar. kan skilja på årsmodell kanske vad som passar . prova även forumets sökruta B nu läste jag att du skruvat.. se om det är gammal slang kvar i nippeln och att muttern är öppnad så slangen går i ordentligt B Redigerad 20 Maj , 2024 av bemek tillägg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 61 Postad 20 Maj , 2024 art nr Mutter-konaBNTT1127 ser att slangen har kona ,den är nog engångs .har inte mekat med mina 10+år verkar vara bra grej berätta hur det går..B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aekani 0 Postad 20 Maj , 2024 Hej! Ja först lossnade den ena, typ första sommaren jag hade båten. Sen tog jag loss den andra och skulle göra rent och kapa, nu lossnade båda när jag testade att återinföra dom. Vet du hur långt den ska in i muttern? För har jag muttern i handen, inte ens på gänga så tar slängen stop och i botten av muttern? Det kanske ska vara så? Sätter muttern bara direkt på gängan så den borde ju vara öppnad helt? Måste man ta i som en dåre när man för in slangen? För tycker inte den kommer in särskilt långt. Med vänlig hälsning, André Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aekani 0 Postad 20 Maj , 2024 Hej, Menar du att muttern verkar vara en engångs-grej? Ska slå en signal till hansen och höra lite! Tack för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 20 Maj , 2024 Der där är väl en klämringskoppling? Muttern går nog att återanvända men klämringen måste bytas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aekani 0 Postad 20 Maj , 2024 3 timmar sedan skrev Eld-: Der där är väl en klämringskoppling? Muttern går nog att återanvända men klämringen måste bytas. Ja jag ringde till Hansen Marine och han sa att klämringen inte pallar att man tar in och ut den för många gånger. Har googlat mycket på detta men hittade inte den informationen någonstans. Särskilt när klämringen inte ser skadad ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 61 Postad 20 Maj , 2024 prova såhär , skär av slangen med vasst blad trä muttern långt på slangen sedan klämringen sätt slangänden i nippeln ,bör gå ganska långt in . sedan klämringen väl på plats muttern till alllra sist håll slangen inåt kopplingen hela tiden . gissar att muttern dras ca 1varv till när det börjar ta emot se upp med trubbig slangände fel sort slang/diam mm B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser