HLutternD55 0 Postad 19 Maj , 2024 Hej, är helt ny vad gäller båtar och motorer men fick ändå för mig att vinterkonservera motorn själv. Nu när jag ska göra i ordning motorn för sjösättning har jag en del som jag inte har en aning om var den ska sitta. Någon som kan hjälpa mig med vad det är för något på bilden? Motorn är en Mercury Optimax 90hk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 215 Postad 21 Maj , 2024 Kan ha fel men min gissning är att det sitter nån form av axel-spak-arm-länk el likn på tappen tillvänster i bild. Spåret håller en säkringsring så "armen" inte glider av. Om mina ögon inte lurar mig så ser det ut att vara en sk W gäng, väldigt likt M8 men 55 graders vinkel å lite skarpare stigning. Lätt att förväxla. Kanske satt växelwiren på den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
No_jah 437 Postad 21 Maj , 2024 Det är inte bara någon adapter för påfyllning av växelhusolja? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser