Gå till innehåll
lördag 14 september 2024
linder460

Impeller packning, hur viktig?

Rekommendera Poster

Hej, bytte idag impeller i min mercury 50 hk efi 2013.

Tror packningen/brickan som ska ligga nere i impellerhuset innan man trycker dit impellern blev missad att monteras. (den ligger ovanför impellern när huset är monterat)

Den ramlade av den gamla impellern senare, det var då jag insåg att jag nog missat den.

Hur viktig är den packningen/brickan? Bör jag skruva upp den igen?

Är en liten, vit, cirkelformad gummibricka.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket viktig, om det mot förmodan verkar tätt även utan packning så varar det inte speciellt länge... motor vill ha sitt kylvatten och du vill inte ha det i båten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
17 minuter sedan skrev LRZ:

Mycket viktig, om det mot förmodan verkar tätt även utan packning så varar det inte speciellt länge... motor vill ha sitt kylvatten och du vill inte ha det i båten.

Ja motorn vill ha kylvatten det kan jag hålla med om men att det skulle läcka in kylvatten i båten från en otät utombordare har jag svårt att tro.😉

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2024-05-18 vid 19:02 skrev Wildeside:

Ja motorn vill ha kylvatten det kan jag hålla med om men att det skulle läcka in kylvatten i båten från en otät utombordare har jag svårt att tro.😉

Hoppsan... då har jag ännu en gång fått lära mig vikten av att läsa hela texten innan jag svarar😅 men oavsett... packningen lär ju fylla sin funktion om den är korrekt monterad .. 🙂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
11 timmar sedan skrev LRZ:

Hoppsan... då har jag ännu en gång fått lära mig vikten av att läsa hela texten innan jag svarar😅 men oavsett... packningen lär ju fylla sin funktion om den är korrekt monterad .. 🙂

😃 Det va inte illa menat eller någon pekpinne, ibland känner man bara att man måste svara med lite bättre fakta o leka viktigpetter. När man för en gångs skull tror sig veta bättre😂

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...