hcccs 0 Postad 17 Maj Vad är det här för båt, 420 x 160? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 18 Maj Går det att se något på typskylten till vänster om motorn? Annars borde väl den som sålde den till dig veta. Om inte så borde du inte köpt båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 628 Postad 18 Maj (redigerade) 15 timmar sedan skrev hcccs: Vad är det här för båt, 420 x 160? Lägg helst inte in mer än ett inlägg om samma sak. Blir annars lätt lite förvirrande: (Om man råkar lägga in dubletter är det enkelt att gå in och redigera/dölja dubletten) Redigerad 18 Maj av IngemarE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wildeside 452 Postad 18 Maj 1 timme sedan skrev Faderullan: Går det att se något på typskylten till vänster om motorn? Annars borde väl den som sålde den till dig veta. Om inte så borde du inte köpt båten. Varför borde han inte köpt båten om den saknar typskylt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Faderullan 718 Postad 18 Maj 1 timme sedan skrev Wildeside: Varför borde han inte köpt båten om den saknar typskylt? Kanske blev det ett halvt syftningsfel där. Jag menade att om inte den som sålde båten kunde säga vilket märke och modell det var skulle åtminstone jag vara lite misstänksam. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jorgen01 473 Postad 18 Maj 2 timmar sedan skrev Faderullan: Kanske blev det ett halvt syftningsfel där. Jag menade att om inte den som sålde båten kunde säga vilket märke och modell det var skulle åtminstone jag vara lite misstänksam. Här är det väl båtens beskaffenhet (skick) som avgör affär inte vad det är för fabrikat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hcccs 0 Postad 20 Maj Med båten följde också en Evinrude 15hk utombordare som fungerade. Jag ville iallafall göra lite service på den och kolla brytarspetsarna, Jag har sett på Youtube hur det görs så jag tog av svänghjulet och det blev en liten överraskning! Det finns inga brytare som jag kunde hitta. Motorn är från 1982 och det verkar vara sensorstyrd tändning. Jag behöver inte oroa mig alltså för tändningen för den går inte att justera. Har jag rätt eller ... ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser