Gå till innehåll
söndag 17 november 2024
joelfrodin

Bränsleblåsa, flytta till annan position.

Rekommendera Poster

Har en Honda BF130, har fast tank och förfilter sen slang,blåsa och motor. Håller på att dra om och städa lite. För att få en smidigare och snyggare/ renare installation, nu blir det massa bryt och veckande av blåsan i motorbrunnen, samt att de verkar inte klara UV speciellt bra . Kan man flytta blåsan in i toften? Dvs mellan tanken och förfiltret. Den används ju bara vid eventuell soppatorsk och service? Eller gör jag en tankevurpa?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
5 minuter sedan skrev joelfrodin:

Har en Honda BF130, har fast tank och förfilter sen slang,blåsa och motor. Håller på att dra om och städa lite. För att få en smidigare och snyggare/ renare installation, nu blir det massa bryt och veckande av blåsan i motorbrunnen, samt att de verkar inte klara UV speciellt bra . Kan man flytta blåsan in i toften? Dvs mellan tanken och förfiltret. Den används ju bara vid eventuell soppatorsk och service? Eller gör jag en tankevurpa?

Tänk på att blåsorna pumpar bäst riktade uppåt. Dvs inkommande slang nertill och slangen mot motorn uppåt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan skrev Rascal:

Tänk på att blåsorna pumpar bäst riktade uppåt. Dvs inkommande slang nertill och slangen mot motorn uppåt.

Precis och idag sitter filtret högre än motorn så det blir neråt mot motorn i brunnen. Så skulle jag flytta den till toften skulle det bli bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...