Gå till innehåll
fredag 18 oktober 2024
victorb

YSM8 dör direkt efter start

Rekommendera Poster

Hallå,


Har en yanmar YSM8 från 1980 som dör direkt efter uppstart. Den fungerade klockrent förra året. Jag kan hålla den igång genom att slå av och på gasen men den vill inte hålla igång.

Inför säsongen så bytte jag finfilter och CAV-filter, jag får luftfritt bränsle fram till finfiltret så tror inte den drar luft från tank/förfilter. Har inte sett någon direkt luft komma i något steg vid luftningen heller.

 

Jag får ett litet läckage vid tryckventilen efter injektionspumpen, är den O-ringen något som går att byta själv utan att alla delar trillar ur och jag får in smuts?

Läckaget är litet jämfört med mängden som kommer när jag drar runt motorn för hand med tryckventilen öppen.

bild.png.a5de598457c1c09c64bc6f2494430710.png

 

Rimligtvis borde det vara en slitagedel eftersom det är ett steg i luftningen. Samtidigt känns det inte som att detta är enda felet eftersom den dör så tvärt direkt efter start och sedan går att starta igen direkt efter. Någon som varit med om liknande? Osugen på att lämna in pump och insprutare på kalibrering och förstår inte vad som kan ha hänt under vintern som gjort det så...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...