stebergl 1 Postad 9 Maj , 2024 Hej! Jag har nyss köpt en Nordkapp 650 -09 med extra badbryggor som 660n har. Skulle behöva ganska allmänna tips om: Inlägg i skumgummi för att kunna ha köksatteraljer i skåpen Snabbfäste för fendrar som jag tänkte hänga i de extra pollarna på sidan Pollare bak sitter på utsidan, inte på ovansidan. Hur har ni löst det när man vill ha tamparna i kors? Hamnkapellet är väldigt svårt att montera inifrån båten. Har ingen Y-bom att gå på. En granne har dragkedja i sitt hamnkapell, som underlättar. Hur gör ni? Två diskhoar är overkill. Jag hade hellre haft förvaring i den främsta. Någon som har gjort så? Fronten på kylboxen har gulnat rejält. Ska försöka våtslipa och lägga lackskydd. Andra tips? Teak i hela båten, förutom där fram där man går på. Ser lite billigt ut. Vad kan man göra åt det? Mugghållarna är väldigt grunda. Dagens burkar och flaskor riskerar att välja. Vill byta till djupare, men de sitter med sikaflex. Hur gör jag för att få loss de gamla? En vid cockpit och tre på babord sida Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser