Gå till innehåll
fredag 18 oktober 2024

Rekommendera Poster

9 minuter sedan skrev Jorgen01:

Felet var vatten i bränslet.

Alltså inga sprickor eller dåliga packningar.

IMG_5251.jpeg

Det var som f*n! Där kan man snacka om rök 🙊

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Kvinnornasman:

Det var som f*n! Där kan man snacka om rök 🙊

Morgondimman som legat tät då de svenska trupperna hade ryckt fram hade bara förtätats under förmiddagen. Den hade dessutom blandat sig med brandrök som kom från själva staden Lützen som Wallensteins hade satt eld på. Men omkring klockan 11 började dimman lätta så att striden kunde börja.

  • Förvirrad 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båda förgasarna inne på rengöring, nya membran, nya packningar. Någon som kan svara på varför det duschar mer från ena acc munstycke och inget från den andra? Även vid tomgång. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trasig accpump, skit i accmunstycket?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 minuter sedan skrev NW355:

Trasig accpump, skit i accmunstycket?

Nu sa jag nog fel.. det kommer bensin från accmunstycke men duschar mer från luft/emulsionsrör på ena förgasaren och inget på andra. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Förstår inte helt.

På tomgång så jobbar inte accpumpen om inte motorn hoppar väldigt oroligt, bara vid gaspådrag.

Svårt att se om flottören överflödar eller om det läcker ut soppa ifrån accmunstycket.

Jag tycker accmunstyckena ser korta ut ?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan skrev NW355:

Förstår inte helt.

På tomgång så jobbar inte accpumpen om inte motorn hoppar väldigt oroligt, bara vid gaspådrag.

Svårt att se om flottören överflödar eller om det läcker ut soppa ifrån accmunstycket.

Jag tycker accmunstyckena ser korta ut ?

 

Det är ur luftröret det "duschar" bensin ur, men bara på ena förgasaren. Så är det även vid gaspådrag. Accmunstyckena har jag inte bytt ut och funkade bra förra säsongen så är nog inte för korta. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var nyss nere vid båten och testade att byta flottörerna, samma problem kvarstår.. kan det blivit en spricka i förgasarhuset? Något fel med returledningen? 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu är problemet löst med att det duschar bensin ur luftröret. Motorn går återigen bra på tomgång men orkar inte mer än ca 2700 varv vid belastning... Bifogar bild på tändstiften. Felaktiga blanding? För mycket luft? 

PXL_20240611_175709239.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...