bizhub 2 Postad 6 Maj Hej alla. Denna fråga har säkert varit aktuell tidigare. Men har någon använt Biltemas Transmissionsolja, helsyntetisk 75W-90, i Volvo Penta drev. Den är specad för API GL-5 enligt data bladet. Vilket orginal oljan (pentas) skall vara. Men är det någon här som har använt den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_sjobjorn 212 Postad 6 Maj 7 timmar sedan skrev bizhub: Hej alla. Denna fråga har säkert varit aktuell tidigare. Men har någon använt Biltemas Transmissionsolja, helsyntetisk 75W-90, i Volvo Penta drev. Den är specad för API GL-5 enligt data bladet. Vilket orginal oljan (pentas) skall vara. Men är det någon här som har använt den. Nix men Quicksilver har bra oljor till vettigare pris än penta original. Kolla om den är kompatibel med pentas spec. Biltema är säkert ännu billigare men jag hade nog valt en känd tillverkare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bizhub 2 Postad 7 Maj 11 timmar sedan skrev johan_sjobjorn: Nix men Quicksilver har bra oljor till vettigare pris än penta original. Kolla om den är kompatibel med pentas spec. Biltema är säkert ännu billigare men jag hade nog valt en känd tillverkare Tack för svar. Väljer bort den och letar vidare kollar Quicksilver. Lutar åt penta orginal men kan man spara några kronor så är det ju bra. Men man vill inte chansa för mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 715 Postad 7 Maj 3 minuter sedan skrev bizhub: Tack för svar. Väljer bort den och letar vidare kollar Quicksilver. Lutar åt penta orginal men kan man spara några kronor så är det ju bra. Men man vill inte chansa för mycket. Oljor som säljs i VP:s förpackning är givetvis tillverkade av någon annan., bl.a. Q8. VP:s helsyntetiska drevolja 22479648 (3809442) heter på Q8-språk T65 75W-90. Swedol brukar ha intressanta priser på ovanstående produkter och om man dessutom passar på när Swedol har sina Swedol-dagar så brukar priserna bli ännu mer intressanta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bizhub 2 Postad 7 Maj 3 timmar sedan skrev Volvo_Penta: Oljor som säljs i VP:s förpackning är givetvis tillverkade av någon annan., bl.a. Q8. VP:s helsyntetiska drevolja 22479648 (3809442) heter på Q8-språk T65 75W-90. Swedol brukar ha intressanta priser på ovanstående produkter och om man dessutom passar på när Swedol har sina Swedol-dagar så brukar priserna bli ännu mer intressanta. Hej, Jag har nu införskaffat 6 liter av Q8 T65 75W-90 olja på Swedol. Upplysningsvis 102 kr per liter. Volvo Penta ca: 383 Kr litern. Kan nämna att jag har kollat specen på Volvos olja och den överenstämmer med Q8. Tack för hjälpen. 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser