Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024

Rekommendera Poster

Hej alla. Denna fråga har säkert varit aktuell tidigare. Men har någon använt Biltemas Transmissionsolja, helsyntetisk 75W-90,
i Volvo Penta drev. Den är specad för API GL-5 enligt data bladet. Vilket orginal oljan (pentas) skall vara. Men är det någon här som har använt den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 timmar sedan skrev bizhub:

Hej alla. Denna fråga har säkert varit aktuell tidigare. Men har någon använt Biltemas Transmissionsolja, helsyntetisk 75W-90,
i Volvo Penta drev. Den är specad för API GL-5 enligt data bladet. Vilket orginal oljan (pentas) skall vara. Men är det någon här som har använt den.

Nix men Quicksilver har bra oljor till vettigare pris än penta original. Kolla om den är kompatibel med pentas spec. Biltema är säkert ännu billigare men jag hade nog valt en känd tillverkare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 timmar sedan skrev johan_sjobjorn:

Nix men Quicksilver har bra oljor till vettigare pris än penta original. Kolla om den är kompatibel med pentas spec. Biltema är säkert ännu billigare men jag hade nog valt en känd tillverkare

Tack för svar. Väljer bort den och letar vidare kollar Quicksilver. Lutar åt penta orginal men kan man spara några kronor
så är det ju bra. Men man vill inte chansa för mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan skrev bizhub:

Tack för svar. Väljer bort den och letar vidare kollar Quicksilver. Lutar åt penta orginal men kan man spara några kronor
så är det ju bra. Men man vill inte chansa för mycket.

Oljor som säljs i VP:s förpackning är givetvis tillverkade av någon annan., bl.a. Q8. VP:s helsyntetiska drevolja 22479648 (3809442) heter på Q8-språk T65 75W-90.

Swedol brukar ha intressanta priser på ovanstående produkter och om man dessutom passar på när Swedol har sina Swedol-dagar så brukar priserna bli ännu mer intressanta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan skrev Volvo_Penta:

Oljor som säljs i VP:s förpackning är givetvis tillverkade av någon annan., bl.a. Q8. VP:s helsyntetiska drevolja 22479648 (3809442) heter på Q8-språk T65 75W-90.

Swedol brukar ha intressanta priser på ovanstående produkter och om man dessutom passar på när Swedol har sina Swedol-dagar så brukar priserna bli ännu mer intressanta.

Hej,

Jag har nu införskaffat 6 liter av Q8 T65 75W-90 olja på Swedol. Upplysningsvis 102 kr per liter. Volvo Penta ca: 383 Kr litern.
Kan nämna att jag har kollat specen på Volvos olja och den överenstämmer med Q8.

Tack för hjälpen.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...