flexus 0 Postad 29 April Hej allihopa. Hade startat min utomborade i helgen och märkte att det läcker/sprutar vatten från växelhuset (antar att det heter så) Hade lämnat motorn för impellerbyte i höstas som gick tydligen bra...men kanske trots allt inte. Så jag undrar kan det vara så att växelhuset inte sitter fast ordentligt och att man måste spänna fast det mer? Eller att det är normalt när motorn inte varit igång på ett tag? Tack :) 20240427_175501_1_1_1_1_1.mp4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strosselhuset 83 Postad 29 April Hej. Så skall det inte vara. Det beror inte på att du skall dra skruvarna mer. Det beror inte på att du inte kört motorn och det kommer inte ordna dig själv när du kör. Däremot innebär det att motorn inte får tillräckligt med kylvatten så kör inte mer med den. Som jag uppfattar det har du lämnat in motorn till någon för impellerbyte. Hör av dig igen och reklamera. Det är nog inte så märkvärdigt fel men eftersom du inte valt att byta impeller själv så tänker jag att de som gjort det får fixa det. Lycka till /Mathias 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 967 Postad 29 April Kan väl eventuellt bero på att det bildas övertryck när man tvångskyler med vattenslang. Normalt är det ju sug. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flexus 0 Postad 29 April 9 minuter sedan skrev Rascal: Kan väl eventuellt bero på att det bildas övertryck när man tvångskyler med vattenslang. Normalt är det ju sug. Hmm intressant, man kanske borde testa med en hink eller lite grövre platspåse. Tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
flexus 0 Postad 29 April 6 timmar sedan skrev Strosselhuset: Hej. Så skall det inte vara. Det beror inte på att du skall dra skruvarna mer. Det beror inte på att du inte kört motorn och det kommer inte ordna dig själv när du kör. Däremot innebär det att motorn inte får tillräckligt med kylvatten så kör inte mer med den. Som jag uppfattar det har du lämnat in motorn till någon för impellerbyte. Hör av dig igen och reklamera. Det är nog inte så märkvärdigt fel men eftersom du inte valt att byta impeller själv så tänker jag att de som gjort det får fixa det. Lycka till /Mathias Tack för svaret Mathias! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 967 Postad 29 April 1 timme sedan skrev flexus: Hmm intressant, man kanske borde testa med en hink eller lite grövre platspåse. Tack! Tänk på att hinken måste vara tillräckligt djup, vattenytan måste vara över kavitationsplattan. Pumpen kan inte suga så det räcker inte med att intaget är under ytan. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Strosselhuset 83 Postad 30 April 6 timmar sedan skrev Rascal: Kan väl eventuellt bero på att det bildas övertryck när man tvångskyler med vattenslang. Normalt är det ju sug. Ja, så klart. Det tänkte inte jag på. Det skulle kunna vara en förklaring. /Mathias 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser