Gå till innehåll
onsdag 04 december 2024

Rekommendera Poster

Hej alla där ute!

Såg en tråd nyss om Marinwiki så jag kollade upp snabbt för att se om det finns nått där om OpenCPN å 32 bitars dator

Senaste inläggen var från 2014  å ett från 2015.

🧐 

Jahapp.... dä va dä.......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Flummigt... jag var där i går i väntan på sömntåget. Hittade ett (1) datum 2020-xx-xx annars 2015. Ser rätt nedlagt ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte vad ni tittar på men om jag går in på platser så är senaste inlagd 23-11-17.

Sen är det ju så att både Marinwiki och MG blir bara så intressanta som vi medlemmar gör det till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kartan på Marinwiki funkar fortfarande, och det går att uppdatera/lägga in nya objekt, men det verkar vara en ganska död plattform.

Lite synd, då Navionics tar löjligt bra betalt för samma info.

Jag skulle gissa att navily.com kommer ta över dock, betydligt större internationellt, aktiv sida, och täckningen här i norden blir bättre och bättre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Marinwiki lever och används ganska flitigt så här års. Trots att de mesta läggs in på Svenska är det många besökare från Tyskland och Litauen. Men mest svenska besökare så klart.

Men det är dåligt med ny information på sidan. De flesta bara läser men bidrar inte så mycket, mig själv inräknat.

Man kan dock räkna med att den lever kvar då jag och en handfull andra personer sparar alla våra i den. Det är onekligen kul att se var man varit. Eller i efterhand kolla var man låg en viss natt för 10 år sedan.

Var jag varit kan man se här: https://marinwiki.se/user/1

2077324673_Skrmbild_frn_2024-04-24_08-17-24.thumb.png.32bef01c4f7c12ffc69e09780f416ad0.png

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...