Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
JGundersen

Installera motor trim

Rekommendera Poster

Hej,

Jag plockade bort motorn (från reservoaren) till trimpumpen för att serva, då den inte gick som den skulle. När jag nu ska sätta tillbaka den glider den inte ner sista lilla biten. Längst ned på axeln till motorn är den utskuren för att passa i en skåra på en del i reservoaren. Det känns som att spetsen inte glider ned i skåran som den ska. Finns det något knep för att få till det här?

Bifogar en bild för att visa på principen, dock ej samma motor.

8755D673-4B5A-4FA4-B59B-F1144CBD45CE.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Det låter som en utmaning att få motorn på plats igen efter service. Ibland kan det krävas lite finlir för att få alla delar att passa perfekt. Mitt förslag är att noggrant kontrollera om det finns några smårester eller föroreningar i skåran som kan hindra motorn från att glida ner ordentligt. Försök också att vrida och justera motorn försiktigt för att hitta rätt vinkel där spetsen kan falla ner i skåran. Om inget fungerar kan du behöva demontera ytterligare för bättre åtkomst. Var försiktig så du inte skadar några känsliga delar. Med tålamod och noggrannhet bör du kunna få den på plats igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen! Det var svårare än jag trott men jag ska fortsätta försöka, inte så lätt när den dessutom sitter illa till i motorrummet😅

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...