GTI 38 Postad 19 April (redigerade) Min Vetus 27 hk på Monsun 31 var helt tyst då jag skulle köra ut glykolen i em inför sjösättning i närtid. Det tjöt vid nyckelvridning (ej knappstart) och tystnade helt då jag fullföljde för start, inte ett knäpp ens en gång. Det har varit lite problem under senare delen av fjolårssäsongen då jag fick försöka tre fyra gånger innan det hände något överhuvudtaget men som sagt idag hände alls ingenting. Kan det vara elproblem uppe vid kontrollpanelen i sittbrunnen (med varvräknare, start osv) eller ligger det närmare motorn? Någon som har koll? Redigerad 19 April av GTI Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wergis 144 Postad 19 April Kolla huvudsäkringen. Bör sitta på motorn? Ser olika ut på olika modeller. Kan säkert vara mycket annat som jäklas men total tysnad brukar peka på den. Om inte batteriet är 100% dött ? Lycka till med felsökningen. Hoppas det löser sig? // Mats W 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 497 Postad 19 April Kolla så att det inte är dålig kontakt i batterifrånskiljaren. Jag råkade ut för det. Spänningen räckte för att instrumenten skulle fungera men när jag försökte starta var det stendött. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GTI 38 Postad 19 April Tack för fina tips - ska kolla imorgon 🙂 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GTI 38 Postad 20 April Motorn igång. Batteriet var dåligt. Uppmätt ca 10,2 V och 38 A vid belastning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wergis 144 Postad 23 April Skönt med enkel lösning. Ha en fin sommar. // Mats W Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser