mikaojje 57 Postad 17 April Hej Då var de dags att bråka med ankarspelet igen. Ett äldre Engbo Maxi 40. Verkar som att den induktiva givaren har gett med sig. Gör här ett försök att få det bekräftat. När mässingstråden passerar givaren blinkar den till som den skall. Men ankarspelet reagerar inte och fortsätter dra hem snabbt. Tror ni felet ligger i givaren ändå (även om den reagerar på mässningstråden genom ljusindikation). Eller sitter felet högre upp med tanke på att givaren blinkar till som den ska. I övrigt fungerar det som de skall med snabb resp långsam hemtagning. Någon som vet vad jag pratar om? MVH Joakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 510 Postad 17 April Jag tror jag förstår men den som verkligen kan svara på dina frågor är en kille som heter Christian Gilander som jobbar på Marinbutiken i Åkersberga utanför Stockholm. Det han inte kan om Engbo finns nog inte! https://marinbutiken.com/kontakt/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
IngemarE 3 620 Postad 18 April Har ett liknande (eller rättare sagt senare efterföljare) men har pillat lite med de gamla Engbo. Dock aldrig råkat på exakt det felet du nämner. Jag tycker det låter tveksamt om det verkligen är givaren. Den kan ju bara detektera eller inte detektera, men detekterar gör den ju. Så felet lär nog ligga "högre" upp" som du skriver. Sällar mig till @ChristerN:s råd - du behöver nog expertbollplank här. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 510 Postad 18 April 3 timmar sedan skrev IngemarE: Sällar mig till @ChristerN:s råd - du behöver nog expertbollplank här. Och jag kan tillägga att Christian, som jag nämnde ovan, har varit väldigt tillmötesgående med (gratis) råd och tips de gånger jag har behövt hjälp. Har mycket svårt att tro att han kommer försöka blåsa dig. Slå en signal till honom! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikaojje 57 Postad 18 April Har pratat med Christian, riktigt duktig. Har mätt upp givaren (som styr via minus) och den "jordar" konstant vilket den inte ska göra. Ny givare och ett dagsverk så ska det nog fungera igen! 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 510 Postad 18 April 4 timmar sedan skrev mikaojje: Har pratat med Christian, riktigt duktig. Har mätt upp givaren (som styr via minus) och den "jordar" konstant vilket den inte ska göra. Ny givare och ett dagsverk så ska det nog fungera igen! Vad var det jag sa (skrev)? Jag gillar verkligen när det finns folk som verkligen kan och inte bara snackar. Lycka till! 3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikaojje 57 Postad 3 Maj Sensor bytt och det lirar nu som det skall 👍 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser