namdo 3 Postad 16 April (redigerade) Har tidigare säsonger använt ettan innan jag strukit på bottenfärgen. Tanken har dock slagit mig att det kanske är bäst att dra på ettan efter bottenmålning. Vad skulle ni rekommendera, hur gör ni? Redigerad 16 April av namdo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 16 April 1 timme sedan skrev namdo: Har tidigare säsonger använt ettan innan jag strukit på bottenfärgen. Tanken har dock slagit mig att det kanske är bäst att dra på ettan efter bottenmålning. Vad skulle ni rekommendera, hur gör ni? Ettan ska ju pressas ut när träet sväller så jag lägger ettan sist. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
namdo 3 Postad 17 April (redigerade) Tack för svaret. Det är ju en väldigt bra anledning. Men hur är det med bottenbeväxning på Ettan som inte är täckt med färg, ifall det dyker upp några havstulpaner m.m. som ger friktion kan väl detta gradvis rycka loss Ettan? Redigerad 17 April av namdo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 968 Postad 17 April 22 minuter sedan skrev namdo: Det är ju en väldigt bra anledning. Men hur är det med bottenbeväxning på Ettan som inte är täckt med färg, ifall det dyker upp några havstulpaner m.m. som ger friktion kan väl detta gradvis rycka loss Ettan? Men då har redan träet förhoppningsvis svällt och tätnat, och då behövs inte Ettan längre. Dessutom är Ettan ju så KLADDIGT så den havstulpan som rycker loss Ettan tror jag inte finns. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser