cmarlow 0 Postad 16 April Hade problem med att motor inte gick rent på maxfart så jag testade att justera luftskruven, efter det får jag inte motorn att gå som den ska. Tycks inte hitta rätt läge, den hostar och hackar när jag gasar fast jag testat vrida 1/3 varv från max inskruvat till max utskruvat. Vad jag kan se finns det bara en skruv att justera... Är denna modell jävligt känslig eller har jag fel teknik? Det är en Mercury 40HK 2-Cyl -94 med förgasare WME3310-824854-C Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 973 Postad 16 April 2 timmar sedan skrev cmarlow: Är denna modell jävligt känslig eller har jag fel teknik? Sorry, men du har fel teknik för du borde ha kollat i vilket läge skruven stod från början genom att skruva in den i botten och antecknat antalet varv, för att kunna återgå till till det läget om det inte blir bättre.😃 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dainius 0 Postad 10 November (redigerade) Hej Har samma problem. Varit slut på bensin, har bytt tank som vanlig och kunde inte starta. Sedan rensade förgasare och har bytt membran på bränslepump. Mariner 40HK 2-Cyl -96 med förgasare WME3310-824854-C. Startade och det funkar inte som det ska. Innan rensning den gick 24fot, nu max 19. Under lugn körning genom kanal mot sjön rycker motorn väldigt mycket. Har ni några tips och idéer om var jag bör börja leta? Redigerad 10 November av Dainius Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cmarlow 0 Postad 10 November 1 minut sedan skrev Dainius: Hej Har samma problem. Varit slut på bensin, har bytt tank som vanlig och kunde inte starta. Sedan rensade förgasare och har bytt membran på bränslepump. Mariner 40HK 2-Cyl -96 med förgasare WME3310-824854-C. Startade och det Innan rensning den gick 24fot, nu max 19. Under lugn körning genom kanal mot sjön rycker motorn väldigt mycket. Har ni några tips och idéer om var jag bör börja leta? Tjena. I mitt fall var det tändspolarna som var problemet, hade svag gnista på ena cylindern.. det är tydligen ganska vanligt på dessa motorer, börja med att kolla gnistan så dom är jämna och starka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dainius 0 Postad 10 November 2 timmar sedan skrev cmarlow: Tjena. I mitt fall var det tändspolarna som var problemet, hade svag gnista på ena cylindern.. det är tydligen ganska vanligt på dessa motorer, börja med att kolla gnistan så dom är jämna och starka. Okej, ska testa intressant pga jag har bytt i maj tändstift och tändstift kabel. Återkommer. Tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser